Kasvuyrittäjämäinen kokeilukulttuuri liiketoiminnan kehityksessä

Uusimman MMA:n Myynti & Markkinointi -lehden Ensiaskel -palstalla esittelyssä on Saki Salomäki. McDonald´s Suomen markkinointipäällikkö Mikko Poutanen vastaa Saki Salomäen kysymykseen kasvuyrittäjämäisestä kokeilukulttuurista.

Myynti & Markkinointi -lehden uusimman numeron Ensiaskel-palstalla oli tällä kertaa haastattelussa 25-vuotias Saki Salomäki. Saki opiskelee tradenomiksi Laurea-ammattikorkeakoulussa ja toimii metsätalousalan viikonloppuyrittäjänä ja aikoo suunnata opiskelijavaihtoon Kanadaan. Hän miettii, salliiko tunnetun yrityksen vahva brändikuva liiketoiminnan kehityksessä kasvuyrittäjämäistä kokeilukulttuuria?

Kysymykseen vastaa McDonald´s Suomen markkinointipäällikkö Mikko Poutanen. Hän uskoo, että kyseessä on aihe, jota varmasti kaiken kokoiset organisaatiot joutuvat nykyisin pohtimaan.

"Kuluttajien tarpeet muuttuvat yhä nopeammin, ja yrityksillä pitäisi aina olla uutta tarjottavaa kehittyviin tarpeiseen. Aina kuluttajat eivät itsekään tiedä tarkasti, mitä he tarvitsevat, ennen kuin tällainen tuote tai palvelu tulee tarjolle. Tämä kaikki vaikuttaa perinteiseen tuotekehitysprosessiin, joka välillä etenee liian hitaasti pysyäkseen kuluttajien tarpeiden perässä", kertoo Mikko. 

Lue Sakin koko haastattelu ja Mikko Poutasen vastaus tästä.