• Markkinointi
  • Myynti

Hiillos ratkaisee menestyksesi

14.12.
2015
Markkinointi Myynti
Mikä ratkaisee onnistumisen? Asenne, yhteispeli, dialogi, rehellisyys, rohkeus, periksiantamattomuus? Tähän ei ole yhtä oikeata vastausta. Jokaisen on löydettävä oma tiensä, omat taitonsa, omat unelmansa. Ohessa kolme neuvoa omalta myynti&markkinointi-polultani.

1. Pidä lupauksesi 

Asiakaskokemuksen nimeen vannotaan, eikä suotta. Asiakkaan kokemus siitä, vastasiko tuote tai palvelu markkinoinnin ja myynnin hehkutusta ratkaisee menestyksen. Pidä markkinointi- ja myyntityössä esittämäsi lupaukset ja mielellään jopa ylitä ne, niin asiakas ostaa uudelleen ja suosittelee eteenpäin. 

2. Aseta asiakas ajattelusi keskiöön

Myyntiprosessia olisi parempi tarkastella ostoprosessina. Asiakkaalla on oikeus ja mahdollisuus puntaroida brändiä prosessin missä tahansa vaiheessa. Puhelinsoiton, tapaamisen tai tarjouspyynnön yhteydessä asiakas voi Googlata brändisi helposti muutamassa sekunnissa. Ota asiakas ajattelusi keskiöön.

3. Rakenna verkkohiillostasi päivittäin

Puhutaanko brändistäsi hyvää vai pahaa? Verkkopresenssi on hiillos, joko roihauttaa myyntisi liekkeihin tai sammuttaa orastavan kaupan. Kyse on luottamuksesta. Työskentele päivittäin omaa hiillostasi rakentaen. 

Suosittelen tekemään asioita sydämellä, asiakasta kunnioittaen ja auttaen, sopivalla pilkkeellä silmäkulmassa. Ole oma itsesi ja aito, niin hiillos leimahtaa ja elämä hymyilee. 

Myynnillistä päivää! 

 

Ilkka Kurkela